söndag 13 juni 2010

Kalas vid havet.

Hejsan.

Igår var vi vid havet.
Tyvärr inte det havet som syns på bilden.

Nä....utan vid ett svenskt ,blåsigt och kallt hav!!!!!
Svärfar grämer sig över att inte ha badat ännu...det är ju i mitten på Juni snart, som han sa.
Inte bra!

Vi firade svärmor med god mat och dryck och inomhus blev riktigt mysigt med tända ljus och sitta och lyssna på stormen utanför!
Regnade gjorde det visst också ibland, glömde jag säga det?

Idag blir det en "äkta"bonnauktion för mig och Christer.
Mycket kul!
Visar fynden i ett senare inlägg...hi..hi... för fynd blir det!!!!

Ha det gott alla "goa" och ni andra med,
Kram Anneli.

14 kommentarer:

Fånga dagen sa...

Godmorgon!
Vad härligt med havet men inte när det blåser och regnar.
Här har det varit ett riktigt busväder, de stackars studenterna fick mycket regn på sina dyra klänningar.
Ha en riktigt mysig dag på bonnauktionen, härligt.
Kram Lena

STENLYCKA sa...

Förstår att det var blåsigt i går.Men det var väl mysigt ändå.
Åhh... skall ni på bondauktion skulle gärna varit med er. Tyvärr är det så sällan vi har sådan auktioner här.
Kram och ha det så kul!Spännande att se om ni får med något hem.
Kram Raina

Susanne sa...

Bada!! Fy nej då måste det vara både varmt i vatten och luft innan jag gör det..Och nu är det kallt och regnigt..Bonn auktion har jag aldrig varit på ,,gu va kul..Kram

Vita små hjärtan sa...

Tack för dina rara ord hos mig!
Spännande att se dina fynd, alltid kul!!!
Å mysigt har ni haft det med storm o tända ljus!
Kram Agnetha

Vita Falkens Lantliv sa...

Åh jag vill också på bonnauktion! Riktigt avis nu;)
Hoppas du får tag i fina fynd!
Kram Susanne

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad mysigt med kalas vid havet:)

Åh vad var det för bonnauktion ni var på??? Attans att jag missade den:)
Ser fram emot att få se vad du fick med dig hem därifrån;)

Ha det gott,

Kraam Jenny

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad mysigt med kalas vid havet:)

Åh vad var det för bonnauktion ni var på??? Attans att jag missade den:)
Ser fram emot att få se vad du fick med dig hem därifrån;)

Ha det gott,

Kraam Jenny

Bella sa...

Vilket väder det var igår, blåste ju som bara den så bad lockade inte och jag längtade tillbaka till värmen i Thailand...

LÅter som ni hade trevlig hos dina föräldrar och en loppis dag kan ju inte bli fel, ser fram emot att få se dina fynd :)

Kramar Bella

MiaMaria sa...

Hejsan!

VAd mysigt med havet...men trist med kyla och blåst...vi får hoppas på sol snart.

Kul med bonnauktion...där skulle man ju ha velat vara med...

HA en skön vecka!
MiaMaria

Börjelundskan sa...

Hallå Anneli!
Vad kul att höra från dig igen, måste lägga till dig i min blogglista, för jag har tänkt på dig ibland, känner mig hemma inne hos dig *ler*.
Ja, vem vet jag är kanske inne i ett vinnarstim just nu,... det är nog bäst att passa på *fniss*.

Vad härligt det låter att vara vid havet,...det var några år sedan sist för mig,.... men ibland kan jag toklängta efter saltstänk och varma klippor :).

Ha en skön vecka vännen. Kramiz Cin

Malin sa...

Hej Vännen!

Låter härligt med havet! Jag längtar också tills vi drar iväg några dagar! Havet är något extra, mysigt med krabbfiske och salt vatten. Hoppas vi får bättre väder! I dag har varit lite väl ostadigt men men... Värmen borde ju komma, det är ju sommarlov ;-)

Kram på dig!

Malin

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Vilken "hurtig" svärfar du har som gillar att bada....Men det såg bra kallt ut! Fniss! Vad trevligt det lät med aution, hoppas att du hittade mycket fint. Förstår att det är jobbigt o oroligt med din pappa, tänker på dig o skickar massor av styrkekramar......Therese

Huset utanför stan sa...

Hej!
Vad kul att ni också ska neråt Skåne! Där kan man göra mycket fina fynd!

Ja, jag är på Vinden i bland o då och då hittar jag något fint men inte så ofta. Jag brukar aldrig komma vid öppning för det är så hemskt mycket folk då så jag får väl skylla mig själv;-)

Kul att du kände igen oss i reportaget;-) Kram

Huset vid ån sa...

Kikar in o Tackar för titten!
Här skiner solen från en klarblå himmel, Hoppas att den gör det på dig också min vän.....SommarKramar till dig! Therese