måndag 21 juni 2010

Trädgårdsfix.

Hejsan.

Inte behöver man ha bara växter och grönt i trädgården.
Det här symaskinsunderedet köpte jag på en auktion en gång för längesedan....och nu kom det till användning!
Jag visste att det förr eller senare skulle komma till pass.
Men jag hade ingen skiva till det så det fick bli en bräda drivved så länge. Tror nog det får ligga kvar......

Potatisfestivalen som jag skulle visa foton ifrån blev ingenting med för mig.....fick vara barnvakt åt mina brorsbarn istället.
Och inte mig emot...de små sötnosarna är ju bara så gulliga.

Marcus 4 år, frågade om inte jag ska ha några barn snart, han hade hört att vi pratade om barnbarn och trodde det var något som jag skulle få till!
Nä, jag väntar nog på barnbarn istället.....
En 4-åring och en 1-åring som är väldigt aktiva det tar nästan andan ur en ganska snart.
Men skoj är det....

Sitter i uterummet och känner den underbara doften från mina rosa, lila och vita pioner som strömmar in genom dörrarna.....
Önskar att det fanns "luktdatorer".

Ha det gott alla,
Stor kram och sov gott i natt,
Anneli.

9 kommentarer:

Fånga dagen sa...

Hallå där!
Vet du, jag känner också doften på dina blommor, den kom direkt när du sa rosor och pion, visst är det härligt med sommar.
Jag kikar bara in för att önska dig en skön vecka
Kram Lena

Malin sa...

Hej Vännen!

Underbart bord! Vill också ha ett sådant att ha mitt gammla handfat på ute i trädgården. Bra för barnen att kunna gå och tvätta av sig innan dom skall fika med mellan mål. Får se om jag får tag på något.

Mysigt att ni har Ert land så nära! Det är verkligen fint där borta. För många år sedan så sov jag i ett vindskydd där nere någonstans vid vattnet.

Ha det så gott!
Kram Malin

Susanne sa...

ja tänk om det fanns det,,så härligt det hade varit..Har tänkt på det så många ggr..Tycker det var jätte fint påhitt i din trädgård..den är ju till för att njutas i..kram Susanne

Bella sa...

Så fint det blev med det gamla symaskinsbordet :) Passade ju jättebra där!

Härligt med doft av pion och att få vara barnvakt är alltid lika roligt och givande!

Ha det gott

Kramar Bella

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Å ett sådant underrede står på min lopplista! VILL HA!
Hoppas att du har en fin start på veckan!
Kramar Mimmi

Joyforhome sa...

potatis festival ? det var något nytt det :)

hemtrevnad marie sa...

Hejsan Och tack för titten hos mig!!
Och plåtskåpet ska jag rakt inte måla, det kommer att bli så bra som det är!!:)
Själv hoppas jag att det dröjer med barnbarn...eftersom min äldste är 20 och minstingen 5...så känns det som man behöver lite ork emellan, haha!
kram

Börjelundskan sa...

Jag kan faktiskt förnimma dom underbara dofterna, tiden som är nu är så fantastisk i trädgården med alla färger och dofter.

Vad fint det blev med ditt symaskinsbord i trädgården, själv har jag åxå ett stående med lite ögongodis på. Har planerat att gjuta en bordskiva i cement men har inte riktigt kommit till skott ännu, .....det är alldeles för mycke ideér uppe i min skalle *fniss*.

Ha en skön Midsommarvecka vännen. Kram Cin

Jenny sa...

Hej Vännen!
Åh vad härligt med pioner, jag känner faktiskt doften genom datorn;)

Vad fint det blev med symaskinsbordet o drivvedsbrädan!

Sköt om dig!

Kraam Jenny