fredag 18 juni 2010

På landet.





Hejsan alla.

Ett litet snabbinlägg för att önska er alla vänner en fin helg!
Denna helgen är det Potatisfestival här i staden.
Då går "Alingsåsarna man ur huse"och ut på stan.
Hoppas kunna visa foton efter helgen.

Bilderna idag är från min och Sophias besök på landet i onsdags.
Något bad blev det inte som planerat, fötterna domnade bort av det kalla vattnet!
Det kan inte vara många grader alltså och det är i mitten på Juni månad.

Nu håller vi tummarna för ett vackert väder i helgen både för festivalen och det stora bröllopet!

Ha det gott alla,
Stor kram Anneli.

7 kommentarer:

Susanne sa...

Åh det skulle jag vilja åka på..Jag älskar Alingsås,,en favoritstad,,Kram till eran helg..Och klart det blir sol på Bröllopsdagen..det bara måste det bli :)

Börjelundskan sa...

Hej Anneli!

Näää, nåt badväder har vi då rakt inte att skryta med, stackars alla ungar som får en sån start på sommarlovet.

Potatisfest låterkul, kanske ska man ta sig en tur till Allingsås :)

Ha en härlig helg. Kram Cin

Mitt smultronställe sa...

Hej Anneli!!

För några år sedan va vi på potatisfestivalen. Er stad är ju sååå fin. Så har ni ju Balders Hage...
Jag hoppas också på vädret!!

ha det gott, kram Camilla.

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Vilka fina bilder du visar!
Jag kan erkänna att trots att jag har 30meter till bryggan så har jag ännu inte varit nere och stoppat tårna i vattnet... det är ju kallt!!!
Kul det låter med festival!
Hoppas att ni får en riktigt härlig helg!
Kram Mimmi

Vårt hem på landet sa...

Hoppas ni har fint väder på potatisfestivalen! Har inte varit på den på ett par år, men sist så regnade det :)

Vi hade tänkt åka till Alingsås eftersom pappa fyller år idag, men jag var ju i Alingsås hela förra helgen...

Hörde att de skulle ta betalt för sillen i år?

Kram, Emma

Malin sa...

Hej Vännen!

Mysigt det ser ut på "Ert" Land. Hoppas det blir varmare snart så man kan bada =) Är nog lite badkruka ;-)

Hoppas Ni har bra på festivalen, vi tar nog en tur och tittat på bolibompa Marcus & Nina om det inte regnar annars så blir det nog inte så mycket mer.

Ha det så gott!
kramar Malin

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilka fina bilder på er:)

Jag o Tindra skulle in till Alingsås o köpa de sista doppresenterna till min systerdotter Agnes i lördags, vi hade missat att det var Potatisfestival:) Fullt på alla parkeringar men till slut hittade vi en ledig plats. Vad mycket folk det var i stan! Vi passade på att ta en glass vid stora torget o njuta av stämningen innan vi åkte hem:)

Ha det gott!

Kraam Jenny