torsdag 10 juni 2010

Min trädgård...just nu.






Hejsan.

Torsdag idag och skolavslutning för många.
Ett långt sommarlov väntar med många härliga dagar.
Jag minns hur det kändes...en stor förväntan och man såg framför sig bad,sol,resor, övernattningar med kompisar i tält och Lisebergsbesök!
Till Liseberg gjorde man ett besök varje år, då var det så högtidligt, nu åker man dit ganska ofta och det är inte så märkvärdigt längre.....

Tror att det är så för många barn idag, det finns så många möjligheter, familjer gör så mycket, reser så ofta så barnen blir vana vid äventyr och evenemang och tar mycket för givet.

Nu kommer det....annat var det på min tid!
Låter som jag är 100 år, men då var t.ex ett Lisebergsbesök något man sparade pengar till länge och verkligen såg fram emot.

Nog om detta.
Visar bilder på min trädgård som jag älskar just nu ( inte lika kul om några månader).
Grusträdgården håller på att ta form, men en hel del är kvar att göra.

Ha en skön dag och en låååång härlig sommar alla barn!

Stor kram Anneli.

8 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Oj så fint det växer o frodas hos dig!!!
Ha en fin junidag!
kram Agnetha

Signe 1 sa...

Men åhh vilken härlig trädgård du har och vad glad man blir av att se bilderna!! Riktig energikick!!:-) Hoppas allt är bra med dig vännen! Idag skiner solen i Öret, lovely!:-)

Kram

Malin sa...

Hej!

Så fint Ni har fått det! Verkligen härligt, kan tänka mig att du sitter där och dricker kaffet och bara njuter =)

Jag tror ochså att många familjer tar mycket förgivet med resor, Lisebergs besök och all ny elektronik och så. Men det finns nog många som kanske jobbar mindre för att kunna vara med barnen mer och inte har pengar till allt det där. Synd att det har blivit en sådan pryl och res hysteri! Det var nog på många sätt bättre förr hi hi.

Ha det så gott!

Kramar Malin

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Attans vad fint ni har fått till det! Gillsr det MYCKET!

Är nog hundra jag också... för här försöker vi göra resor till något speciellt och som mammaledig så prasslar det inte i byxfickorns precis...*ler*
Å så håller vi på att greja hemma jämt med... fast lite skoj hittar vi ju på! *ler*
Hoppas att ni har kurerat er och är pigga igen!
Kram Mimmi

STENLYCKA sa...

Underbar trädgård du har.Så vackra bilder du tar!
Ha en bra kväll!
Kram Raina

Hem ljuva hem sa...

Va fint det är i dina blomrika trädgård. Tycker själv om mycket växter och en del sten, har plockat hem sten för att göra ett litet stenparti, får se hur det blir i min lilla trädgård.
Ha det så skönt i din trädgård.
kram Anneli

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad fint du har det i din trädgård:)

Känner igen det där med Lisebergsbesök på "vårt tid":) Vi åkte alltid en gång om året med min moster o hennes familj när de var på besök från Stockholm, då var det stoort:)


Ha det bra!
Kraam Jenny

Helen sa...

Hej!
Vilken underbar trädgård ni har, där måste ni verkligen trivas. Ha en fin helg.
Kram/Helen