måndag 10 november 2014

Nej..............




Nej!

Var hos en optiker idag för att ta ut ett par läsglasögon tänkte jag.
Men som oftast så blir det ju inte som man tänkt...............i och för sig så behöver jag läsglasögon så det får det väl bli ändå.
Men................kruxet var att trycket i mina ögon var alldeles för högt!
Så.................nu måste detta undersökas och förmodligen har jag drabbats av grön starr!

Mmmmmmm....................nu känner man sig som 100 år , men enligt optikern kan man få detta vid vilken ålder som helst.

Orkar inte mer, vill inte, känner mig som ett trotsigt barn just nu.
Näe, usch.

Nu ska jag tycka synd om mig en stund , men som den positiva person jag är så vet jag att snart kan jag rycka på axlarna bara och gå vidare..............................men nu är jag ledsen.

kramkram,
 Anneli

8 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Men kära du, vilken otur....men är optikern säker ??....hoppas iaf att det löser sej (klart det gör) och att du får den hjälp du behöver ;))...och visst får du tycka synd om dej...det gör ju jag också....sköt om dej!
Kram<3
Bia

Huset bakom lindarna sa...

Nu måste jag ju trösta dej! Det är säkert inte alls så farligt som du tror. Min mamma hade grön starr, men hon fick det i ganska hög ålder. Min syster har haft högt tryck i sina ögon säkert i över tio år, grön starr kan vara ärftlig. Hon håller sitt tryck nere med dagliga droppar och har det helt i schack! Så deppa inte ner dej!
Kramar från Finas mammis

Vardag och flärd sa...

Vännen, tur att du kom till optikern och upptäckte det! Det går att behandla bra. Men visst får du tycka synd om dig!
Kramar Eva

Äppelblom sa...

Ja, det är inte kul om ögonen börjar krångla. I vår släkt på mammas sida finns grön starr, som drabbade både min mormor och min mamma. Antagligen kommer jag och min syster också att få det, men det gäller att hitta det i tid.
Det ordnar sig för dig - doktorerna är så bra nu för tiden.
Stooor kram till dig - det kommer att gå bra!

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad kul att kika in hos er igår, en sån underbar butik ni har!
Måste komma förbi snart igen:)
Filmen vi såg var bra men lite annorlunda, mysigt att gå på bio i Alingsås.

Vad trist med grön starr, fast det går säkert att fixa med rätt behandling.

Sköt om dig!

Kram Jenny

Annes vita rum sa...

Hallå där, det behöver inte vara så allvarligt.Jag antar att optikern skickade remiss till ögonkliniken.Det gjorde min optiker,jag hade alldeles för högt tryck.Det visade sig att optiker och läkare har lite olika syn på vad som är högt. Jag går på årlig kontroll och trycket har sjunkit utan droppar... Lycka till...

Snäckskalsdalen. sa...

Sån där diagnos fick jag också hos optikern en gång och när jag då gick till ögondoktorn visade det sig att mina ögon var ovanligt bra för åldern....så jag hade försökt att inte vara ledsen i förväg och dessutom finns det väl väldigt bra mediciner mot grön starr numera, som håller den stången länge, länge. Hoppas du kommer iväg fort och får det utrett. Klart man inte blir glad, man vill ju bara ha roliga nyheter. Kramar till dig,
Agneta

Här är gudagott att vara ! sa...

Säjer som Eva, att det var tur att optikern upptäckte din starr så tidigt.
Håller tummarna att du får bra hjälp, för sån finns att få ♥
Varma kramar / anneli