torsdag 13 november 2014

Tips?

   Så vacker, häftig, cool, charmig.................

 Stoooort fönster.................

.............och ett till!



Hejsan.

Som jag misstänkte så har nu tant Anneli lagt grön starren bakom sig!
Det tar vi när vi är där......................

I brist på roliga och intressanta inlägg här på bloggen så visar jag idag några foton på våra nya skyltfönster.
Stora och oändliga när man ska exponera saker, sätter STOR press på mig att hitta på originella skyltningar, ska jag säga!
Inte lätt........................

Tips emottages tacksamt!!!!!!!!!!!

Den här soffan på översta bilden är väl häftig?
Helt underbart tyg , svagt guldfärgat/beige och svart trä!
Så himla snygg (enligt mig) att den gärna hade fått stå kvar i butiken mer än 2 dagar!
Men...................idag kommer de lyckliga ägarna och hämtar den.

Kram från mig,
Anneli

13 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Jag är inte så bra på att skylta fina saker - det jag skyltar är båtar, båtmotorer, motorsågar och andra sådana simpla saker. Det ska ju se attraktivt ut i förbipasserandes ögon så de får köplust och det är inte alldeles lätt. Du får säkert tips av någon annan i den här fina bloggvärlden.
Ha en fin helg, vännen!
Kramar Eva

Huset på Backavägen sa...

Jag tycker du är duktig som du är! Ser väldigt inbjudande att gå in i din butik. Önskar många gånger att jag bodde närmare!
Kram Anki

Unknown sa...

Åh vad fint och inbjudande det ser ut, underbara skyltfönster.
Tråkigt med dina ögon men du ska se att det löser sig, brukar ju ofta räcka med bara ögondroppar som sänker trycket.
Kram Ing-Britt

Snäckskalsdalen. sa...

Oj, så fin soffa och vilken fin skyltning. Jag får hasa mig bort från datorn och ge mig ut på turné nån gång, det är en så himla fin stad där du har affären.
Sist jag var där vet jag precis när det var, det var 2002 när min äldsta väninna och jag var där, hon hade långt gången elaka onödiga sjukdomen och vi fikade oss runt i stan och hade jättemysigt. Sen försvann hon bort från oss i den här världen. Men det var i alla fall ett trevligt minne.
Agneta kram

Gamla Posthuset sa...

Det ser riktigt fint ut och den där soffan är rena rama ögongodiset må jag få säga. :)

Må gott!
Kramar
Ina

Huset bakom lindarna sa...

Tyget på din soffa påminner jättemycket om tapeten i vår salong! Ett rum på övervåningen där vi nästan bara håller till vid jul. Du må tro att det är svårt med möbler till en sådan tapet. Det verkar jättekul att fritt få skylta med era fina saker, men tips har jag tyvärr inte, det är väl snart dags för julskyltning!?
Så bra att du inte tänker så mycket på det där gröna, det ordnar sig säkert!
Kram/Finas mammis

Loppisälskare sa...

Åh så inbjudande det ser ut, hur mysigt som helst. Där borde vara kö...

House and Garden by Bia sa...

Åh så mysig butik ni verkar ha ;)...där skulle jag gärna gå in...gillar dina saker du säljer...jag tycker du verkar skylta bra ;)...jag önskar dej en mysig helg vännen!
Kramis

Här är gudagott att vara ! sa...

Du är ju så himla duktig att få till det ! - Skulle komma inspringande på direkten om jag var i närheten av ert skyltfönster ! -Om det nån gång kommer inspringande en rödhårig kvinna 160 cm lång och som utbrister ; ÄNTLIGEN !
- Då är det jag ;)
Tack för dina målartips ! - Jag har målat i kulörerna stone grey och warm grey... Vaxet jag använde var ofärgat.
Menar du att det blir bättre resultat med ett grått vax ?
Varför jag har sådana problem med det jag målat är förändringen från vitt till grått...Upplever att hela rummet blev annorlunda och det känns typ som att jag måste göra om allt !
- Kanske är det ovanan, jag får försöka vänja mej vid detta innan jag tar fler impulsiva beslut ;)
Önskar dej en fin och mysig helg ♥
Kram / Anneli

Fågel Blå sa...

Åhhh så fint vilka fina skyltfönster,
Ja inte skulle jag gå förbi omjag såg detta,
Ler!
Fin Helg till dej
Kram Kathrine

Torpliv sa...

Tycker att du har riktigt fint i dina skyltfönster, jag skulle garanterat gå in i butiken om jag såg allt vacker i fönstren. Jag kan tyvärr inget om skyltning, men jag har sett på vissa ställen att de satt upp en bit vägg som kan varieras med olika tapeter, där tavlor och liknande kan skyltas. Men som sagt, dina fönster är ju fantastiskt fina precis som de är!
Hoppas du får en fin lördag och massor av besök i butiken!
Kram Petra

Black Iris sa...

Så småningom kommer vi nog och besöker din nya butik.. Det där med skyltning önskar jag kunde.. Jag kan inte ens få till ett fräckt stilleben..

Kram Maidi

angie sa...

danke für die wunderschönen bilder und inspirationen!!! liebe grüße und einen schönen dienstag von angie