tisdag 28 maj 2013

Stenläggning och styrkelyft.

                            
                               Flyttat runt stenar några gånger...............

                              Stol..............ej att sitta på...............


Oj, idag blev det helt plötsligt varmt igen och solen gassar och då fick jag en idé.
En stenlagd gång fram till växthuset kanske skulle vara snyggt..............
Betongplattor har vi ju lite varstans i "stenträdgården".

Så vad gör man när man är ensam hemma och man måste klara sig alldeles själv.................jo, man ger sig sjutton på att det ska gå!

Tungt var det och varmt men stenarna ligger nu på ny plats och en liten gång leder fram till ingången på växthuset.

Tänk om den där idén ändå dykt upp en kyligare dag istället.......................men nu är det gjort och själv tycker jag att det blev riktigt bra.
Får ju klappa mig själv på huvudet lite....................

Nu njuter jag av det fina vädret och känner mig så nöjd.
Kramar Anneli

11 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Tänk den som kunde säga att jag njutit av det fina vädret idag. Nej, här ställde jag mej i köket för att baka, istället för att göra något i trädgården. Med en vind som får päronblommorna att ligga i gräset som snö och knappa 16 grader bestämde jag mej för att utejobbet får vänta. Du har gjort ett fantastiskt fint jobb i din trädgård idag! Vilka vackra blommor! Kram/Finas mammis

Unknown sa...

Hejsan!
Blev ju väldigt bra och det är ju med det vackra vädret som lusten och idéerna kommer.
Här har vi oxå haft en härlig dag som tillbringats ute vid stugan.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Vardag och flärd sa...

Fint jobb du gjort och det är faktiskt roligare att göra jobb när vädret är fint!
Underbara är dina penséer!
Ha det fint!
Kramar Eva

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa du så fint det blev..."Skam den som ger sig" eller hur! Det gjorde du bra:) Väldigt fint hos dej..Kram Gunilla ♥

Gamla Posthuset sa...

Ser riktigt fint ut! :)

Ha det gott!
Kraam
Ina

House and Garden by Bia sa...

Det blev fint det där....och du kommer att få ett så fint växthus/orangeri.....
Hoppas dagen varit bra...
Kram bia

Bodil sa...

Man får ju sån energi när det är fint väder. Här regnar och åskar det just nu.Trist!
Duktig är du och fint blev det ju. var stolt över dig själv.
Kram Bodil.

Ewa`s Galleri sa...

Jättefint blev det
Visst är det härligt när man förverkligar sina ideer
Ha en bra dag

EM sa...

Blir lite fnissig, för det där känner jag igen... just en sån där varm dag så fick jag för mig att göra en liten sittplats vid växthuset på gården. Släpade dit ett antal plattor (på skottkärra,,,) och så bidde det en plats,,, där någon aldrig suttit,,, hihi. Någon meter från kornas favvoplats nämligen... trevligt med sällskap, men lite väl mycket med alla flugor och så är ju doften inte allas favorit... nu har plattorna legat en massa år och är vackert patinerad av mossa... men ett minne..
kram elsamarianna

Fågel Blå sa...

Så snyggt du fixat till det,
härligt du har det!
Önskar dej en fin Dag!
Kramar Kathrine

VisaLiza sa...

Bra kvinna reder sig själv ;)Visst blir man glad av att ro iland ett projekt helt på egen hand. Fint med trampstenar i gruset. kramar Liza