onsdag 15 maj 2013

En makalös manick...............

                                      Älskar färgen.....................
 
 
HEJSAN.
 
Ännu ett "fynd" från Skåneresan.
Ibland blir man bara sådär småförälskad i vissa prylar...............ja, ni vet nog hur det kan kännas..............
Detta hände mig när jag steg in på en loppis, jag strök omkring länge och slängde ett öga på denna hela tiden.
Gick runt i butiken men kom hela tiden tillbaka till den...........
 
Hur skulle jag förklara för "chefen" att jag bara måste köpa den här prylen med sin helt underbara fantastiska färg?
Jag visste ju inte ens vad det var för pryl!!!!!!!!!!!!!!!
 
I alla fall så blev den min till slut....................
 
Vet ni vad den ska användas till egentligen?
 
Jag vet nu, men jag har helt andra planer för manicken med den mest underbara turkosgröna färg jag sett!
 
Fortsättning följer..........................
 
Kramar Anneli


10 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Vi blir inte kloka på vad manicken är! En hållare till någonting i alla fall, men vad??? Ska bli kul att få veta! Kram/Finas mammis

EM sa...

Jag tror det är en grytlockshängare/hållare...
kram elsamarianne

Chokladvillan 1910 sa...

Det är en grytlockshängare håller
med ! ;) Jag har också en i kockums gul/gröna färg. ;) Jag har den i skafferiet. ;)
Må så gott & njut !
Kram Anki

Vardag och flärd sa...

Vad jag undrade vad det är för en manick men såg att det är en grytlockshängare. Så kul! Tror faktiskt min mamma eller nån granntant hade en sån när jag var barn. Fin och praktisk är den!
Kramar Eva

Unknown sa...

Hejsan!
Ja nog hade min mormor en sån som lockhängare och när jag tänker efter tror jag även att mamma har den kvar :).
Ska bli kul att se vad du ska använda den till.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Här är gudagott att vara ! sa...

Visst är det vansinnigt trevligt att göra fynd !! - Själv gör jag det alldeles för sällan ;)
Din grytlockshängare kan du vara mycket nöjd med...Grattis till den !
Kram Anneli

Tina sa...

Jag är så trött i bollen så jag orkar inte ens gissa, hehe!

kramen o godnatt

Huset på Backavägen sa...

Ska bli spännande att se vad du har tänkt att använda den till, nyfiken...
Kram Anki

House and Garden by Bia sa...

Väntar på spänning på vad det ska bli....turkost är snyggt....
Önskar dej en trevlig Pingst helg min vän....
Kramis
Bia

Avslutat konto sa...

Jomen den när nog för att ha grytlocken på?
Men du kan säkert hitta något nytt, alldeles förträffligt användningsområde för den också!

Vilken fin blogg!
Hälsning,
Linnea