söndag 5 maj 2013

Aldrig sett något liknande...............







Idag vill jag visa er något riktigt knäppt...................men åh så charmigt!
För några månader sedan ropade jag in denna "donnan" på en auktion.
En kul madam som inte liknar någon eller något annat.
Hon är nämnligen gjord av brunt omslagspapper och stommen är av något hårt kartongliknande material.

Gillar henne så mycket, tycker helt enkelt hon är helt underbar!
Just därför att hon inte är lik någon annan .................

Hon står nere i butiken nu ,med ett spetslinne på sig och ett vackert pärlhalsband runt halsen . 

Nu ska jag vira in mig i en filt och ta en nybakad banankaka till fikat och se på Mästarnas mästare.
Då är livet "gött" att leva......................................

Kramkram, Anneli

13 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Helt klart kul med det som är udda. ;)Cool !
Ta en mysstund du & må gött !
Kram Anki

EM sa...

Hon är verkligen häftig!
Jag ska också kika... fortfarande klädd i träningskläder efter ett Step-pass så jag känner mig lite som dom, hahaha
kram elsamarianne

Gunillasljusglimtar sa...

Ja men det är ju så kul när nåt annorlunda dyker upp! Sånt gillar ju en annan att få se också,hihih..Jaa nu ska här snart sättas eller läggas i soffan en stund:) Kramelikram Gunilla

Ewa`s Galleri sa...

Så fin förstår att du inte kunde motstå den
Ha en skön kväll

Snäckskalsdalen. sa...

En fin dam i papper! Underbart. Och med linne och pärlor till blev det perfekt. Väldigt fint.

Och Mästarnas Mästare var bra som vanligt och jag är glad att Jesper lyckades hålla sig kvar! Han är så söt och verkar så snäll, en egenskap som jag faller för!

Kramar

Blåbärs och smultronstället sa...

En unik och vacker provdocka säger man inte nej till:)
Vad roligt att du hittar så många fina saker att ha hemma och i butiken.
Kram på dig!
Susanne

Tina sa...

Den var ju annorlunda, sådana saker är kul!

kramen

Huset på Backavägen sa...

Den är väldigt fin och egen. Roligt med det som inte är likt något annat.
Kram Anki

House and Garden by Bia sa...

Oj vad charmig provdocka...den är du säkert ensam om;)
Mästarnas mästare ser jag också på...älskar den serien...har sett alla omgångar...nu är det inte många ggr kvar...undra vem som vinner;))
Kramen vännen!

VisaLiza sa...

Spännande fynd! Alltid kul att hitta något som är annorlunda. Liza

EM sa...

jag fick aldrig nåt mail. prova igen...
kram

Sirpa sa...

Hej! Hon är mycket fin! Verkligen fin fynd!
Önskar dig en skön onsdag!
Kram Sirpa♥

Fågel Blå sa...

Vilken skönhet, så fin förstår att du är glad över henne!
Ville kika in och Önskar dej en fin Långhelg!
Kranmar Kathrine