måndag 13 maj 2013

Rotting gillar jag................

                           så skön att sitta i...................
                            .........och så snygg i ryggen................


Vanlig Måndag och vanlig vecka igen.
Svårt att komma igång efter ledighet har vi nog alla.
Det är ju så "gött" med helg mitt i veckan.................

Har letat ett tag nu efter ett par sköna stolar till mitt lilla växthusprojekt och nu hittade jag ett par nere i Skåne.
Underbara att sitta i också, det är verkligen inte alla rottingstolar som är det.

Ett vitt fuskskinn i också så blev de riktigt fina.

Nu ska här börjas skrapa och måla alla fönster som ska in i växthuset, så nu väntar jag på bra väder!
Tills dess står stolarna i uterummet och väntar på sin rätta plats.

Nu håller vi tummarna att det blir så varmt och skönt väder till helgen som vi blivit lovade, eller hur?

Många kramar,
Anneli

16 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Ja tacka vet jag riktiga rottingstolar och inte modern konstrotting. Sådant är bannlyst här hemma! Härliga stolar du fått tag i! Kram/Finas mammis

Huset på Backavägen sa...

Vilka härliga inlägg jag hade att titta ikapp på. Ser ut som ni har haft en riktigt mysig resa, skönt att se något annat.

Jag har varit ganska mycket i Ystad genom åren och jag gillar det verkligen!

Ditt skyltfönster är ju bara sååå inbjudande tycker jag.

Kram Anki

Maria sa...

Så fint. Rotting är något speciellt med helt klart.
Växthus det lät spännande :)
Ha de nu så fint kram från Maria ♥

Vardag och flärd sa...

Rotting är sommar! Jag tittar efter rottingmöbler till verandan och det ska vara nåt gammaldags.
Ha en fin vecka!
Kramar Eva

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Jamen rotting är ngt speciellt...gillar oxå det väldigt mycket ! Så fina dina stolar var och mysigt med skinnen !!

Vaaa..har dom lovat mera värme..tjohoo !!

Fin vecka till dej..kraaaam

Anonym sa...

Jamen visst är det något speciellt med rotting. Kommer att passa perfekt i växthuset. Ska bli spännande att följa det.
Ha en skön dag
Kram
AC

Sirpa sa...

Hej Anneli! Vad fint du har där och solen är mycket vackert! Gillar också såna!
Önskar dig en fin tisdag!
Kram Sirpa♥

Gunillasljusglimtar sa...

Ja visst är rotting snyggt!! Hade det på gamla verandan som nu är sovrum,så då sålde vi dom,tyvärr kan jag tycka nu! Kramen på dej Gunilla

Fågel Blå sa...

Åhh så fin rottingfåtölj!
Önskar dej en fin vecka
kramar Kathrine

House and Garden by Bia sa...

Härligt med rotting!!!
Vad roligt det ska bli att få se ditt växthus när det är klart...för det får vi väl;))
Hoppas dagen varit bra vännen!
Kramisar bia

STENLYCKA sa...

Vilken vacker rottingfåtölj!
Spännande med dit växthus.
Jag målade min fåtölj fem gånger och sandpappra mellan gångerna.
Önskar dig en fin tisdagskväll här har solen börjat titta fram igen efter eftermiddagens regn.
Kram Raina

Källeboda lantliv sa...

Ha en bra start på din vecka ! Fina stolar gillar också korgmöbler .. Kram Jeanette

Hanna sa...

så härligt rum
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

VisaLiza sa...

Fint! Håller både tummar och tår för att det blir varmt och skönt väder till helgen. Kramar Liza

Tulipa sa...

Hej!
Har du växthusprojekt på gång? Låter otroligt spännande, men en del jobb förstås...

Rotting är verkligen fint, och extra mysigt med ett skinn i))!

Vad fint du skyltat i din butik!
Tycker det ser jätteinbjudande ut!
Hur ofta ska man skylta om, hmm, det varierar jättemycket för mig. Jag försöker hela tiden ändra om inne i butiken också...Viktigt att saker förändras, både för kunderna och för min egen skull!! Blir så mycket finare varje gång man piffar om eller hur?

Ha det fint!
Kram Mariette

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej min vän.
Rotting är verkligen fint, har sett både bord o stolar som jag gillar :)
Men ack så dyra.
stooor kram
Jessica