onsdag 8 maj 2013

Skyltfönster.




Hejsan.

Två dagar med sol och sommarvärme blev det.
Idag regnar det men den sköna värmen dröjer sig kvar ännu i alla fall.

Tycker det är så svårt att skylta i Hemlyckans två skyltfönster.
Nu har vi snart haft den större lokalen i ett år och visst är det mycket roligare när man kan skylta med lite saker i fönstren.
Men................det är inte lätt!
Hade ju varit enklare om man kunnat packa upp nya grejer ur kartonger efter hand.................men så funkar ju inte vår affärsidé.
Sakerna vi har har vi ju ofta bara en av eftersom de är gamla , unika och inköpta på auktioner.
Så visst har vi krånglat till det......................

Men nu till saken.......................vad vill man se i ett skyltfönster egentligen?
Hur ofta ska man skylta om?

Snälla experter, kom med tips!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kramar till alla,
Anneli

13 kommentarer:

MINA TVÅ HEM sa...

Jobbar själv med inredningsgrejer och hemtextilier, och dekorerar i affären. Jag försöker med två veckors mellan rum ändra och sätta fram på olika sätt, så att kunderna har någonting nytt att se på. Många gånger har det inte kommit något nytt, men när man flyttar runt på varorna så kommer dom fram på ett nytt sett.
Ha en bra dag!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

House and Garden by Bia sa...

Hihi...först blir jag lite full i skratt, för jag har också med ett skyltfönster i mitt inlägg idag;))
Men jag tycker du har skyltat jättefint...där skulle jag gärna gå in;)...skylta om när du känner för det....är mitt lilla råd;))
Största kramen till dej!

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Du... min vän :) Jag tycker ditt fönster ser helt underbart ut!
Guuud så mycket fint du har i det!!
Vill ha allt och lite till!
Terrinen, den lite grönspräckliga, vad har du för prislapp på den?
Kram kram
Jessica

Huset bakom lindarna sa...

För en som aldrig har jobbat med affär utan bara tittar, så tycker jag det är kul att se det man gillar. Och jag gillar allt du har! Finns så mycket fint så det räcker med att skylta om en gång i månaden. Kram/Finas mammis

Tina sa...

Ja, vilken värme det är. Även om det regnar o åskar hos mig idag...

kram o trevlig helg

Sirpa sa...

Hej Anneli! De fönsterna skulle locka in mig i alla fall! Mycket fint! Ja, regnet är på väg, två dagar sol, hoppas den är snart tillbaka!
Önskar dig en skön kväll!
Kram Sirpa♥

VisaLiza sa...

Tycker att skyltningen ser inbjudande ut. Med tanke på ditt sortiment kanske du inte behöver skylta om helt så ofta. Istället kan du jobba med detaljer och blickfång tänker jag. Hade jag sett ditt skyltfönster hade jag definitivt klivit in i butiken. Liza

Här är gudagott att vara ! sa...

Jag får börja med att berömma din Madam som du visade i ditt förra inlägg ! - Vilken underbar sak att ha ♥ Nog skulle man vilja veta historien bakom denna speciella dam !
Sen kommer mera beröm...Och nu är det er vackra skyltning som står på tur !
-Så himla mycket vill-ha-grejer !
Att ge råd om hur ni ska skylta är svårt när man inte vet vad i har för grejer...Madam kanske skulle stå i fönstret och visa upp sej !
Ha det gott !
Kram Anneli

Vardag och flärd sa...

Såg jag dina fönster skulle jag rusa in! Längtadr till den dagen jag kan besöka dig! Jag tror det är viktigt att flytta om lite och kanske byta ut nån pryl emellanåt, ibland behövs inte så mycket för att kundernas ögon ska öppnas.
Ha en fin torsdag!
Kramar Eva

EM sa...

Jättefina fönster. En massa ögongodis.
Vad jag vill se? Spelar ingen större roll, bara det är priser på... Det kan vara tungan på vågen om man går in o handlar... så funkar jag i alla fall.
Kul att pratas vid idag. Bilder kommer så småningom...
kram elsamarianne

Villa Björkenäs Backen sa...

Jag tycker att du har Lyckats riktigt bra ¡ :)
Tänkte precis skriva att vilket otroligt fint fönster innan jag läste texten.
Så du kan vara Lugn :)

Ha nu en fin fi Långhelg ! Kram från mig

Maria sa...

Jo nu är det ju så att jag ser ju ditt skyltfönster live så att säga. Tycker att det är jättefint med mycket inspiration i.
Nu har jag inte varit inne för jag känner att det blir för mycket intryck när jag är på stan...tyvärr. Gör bara det jag måste på stan.
Må gott och ha nu en fin helg från Maria ♥

Elsa och Helena sa...

Jag tycker det ser så fint och inbjudande ut! Men jag vet man blir hemmablind:) KRAM Helena