fredag 17 maj 2013

Hemlyckans grill.

    Hemlyckans grill.................vårt arbetsnamn på växthuset!
 
 
 

 
  Pust och stön.....................lite varmt idag.
Runt 25 grader och vi är ju inte direkt vana vid dessa temperaturer precis.

Visst var det en grytlockshängare jag visade i mitt förra inlägg.
Men det tänker jag inte alls använda den till.....................utan.............näe, det håller jag på ett tag till tror jag.

Växthusbygget går framåt, nu idag har det även kommit lite vit färg på.
Men så varmt det var att stå i solen och måla, trodde jag fick värmeslag en stund där......................
Så nu har jag smitit in och min snällaste, goaste man står där ensam och svettas............

Önskar alla en riktigt fin Pingsthelg nu och TA DET FÖRSIKTIGT I SOLEN.
Kram Anneli

10 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Va kul!!!
Det kommer bli hur fint som helst och det ska bli så spännande att se när det blir klart!!
Ääääntligen kom värmen o solen!
Stor kram
Jessica

Huset bakom lindarna sa...

Oj vad fort det har kommit på plats! Och stort tycks det bli med plats för många växter. Väntar med spänning på färdigt resultat! Kram/Finas mammis

VisaLiza sa...

Men så fint det blir med växthuset! Skall bli roligt att se det färdiga resultatet när det redan är så fint. Liza

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint det blir!!! Så spännande att se det färdiga resultatet! Hängaren för grytlock var verkligen charmig.

Ha en fin pingst!
Kram,
Regina

Snäckskalsdalen. sa...

Så fint det blir och vilket ös ni har på grejerna! ser fram emot fortsättningen.
Agneta kramar

Marias Vita Rum sa...

Oj vad många inlägg jag missat ser jag :0) vad fint det bli ert växthus!!! Tänk så mysigt det blir o sitta där med ett glas vin ;0) Du verkar att ha hittat mycket fina fynd i Skåne, kul grej det där grytlockshängaren!!!
Önskar dej en fortsatt härlig pingst!!! Kram Maria

STENLYCKA sa...

Hello där!
Vilket fräckt arbetsnamn, kommer att bli så fint! Väntar på mer trevliga bilder från projektet!
Härligt, underbart nu har den även kommit till oss, den vi längtat efter så, försommaren. I går var det en helt underbar dag och jag njöt av att få pyssla i min trädgård och sitta ute i trädgårdssoffan på kvällen utan att frysa.
Ha nu en fin söndag, tyvärr har solen gömt sig bakom en massa moln idag men vi får se om solen eller molnen vinner dragkampen!
Allt gott till dig!
Kram Raina

Tina sa...

Vilket kul namn! Trodde nästsan ni tröttnat på att laga mat själva o besökt traktens bästa utekök...

kram

OddStyle.dk sa...

Hold da op det ser fint ud :-) hvor er det dejligt og spændende... Glæder mig til at se det færdige resultat :-) Rigtig skøn søndag til dig!
Kram fra OddStyle

Sofia sa...

Åh, såg spännande ut! Måste nog kika in när det är färdigt också.