torsdag 23 maj 2013

Sköna hörnor.





Sköna hörnor är ett måste för mig.

Vi bor i ett vitt tegelhus från 60-talet med mycket sten , glas och betong, inte charmigt alls enligt mig. En betongbunker enligt Christer och huset kommer stå emot allt från jordbävningar, tornados och syndafloden.

Men vi trivs ju så gott och har endast ett par minuter ner till stan och vår utsikt över hela stan.............mmmmm..............den är underbar!

Så vad gör man då när man gillar lantlig, lite ruff industristil , vit träpanel och ljusa slitna trägolv?

Jo, jag bygger små mysiga rum i rummen.
Sköna hörnor helt enkelt........................
Där får jag in allt ( nästan ) som jag gillar.

Svårt att ha ett helt hus med samma stil så då får man fixa och trixa på bästa sätt!

Stora kramen till er som kikar in här idag,
Anneli

18 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon på dig !

Ser så fint ut !
Och du har så Rätt att man skapat rum eftet sina önskemål.
Man sk inte se hinder eller hur ? :)

Härlig torsdag tänkte jag även önska dig och Trevlig helg också ! :)

Kram.på dig

Huset på Backavägen sa...

Dina sköna hörnor gör du riktigt bra, ser jättemysigt ut! Jag har fördelen med att ha flyttat till ett gammalt hus så det är så roligt att få gå "all-in". Har alltid gillat den lantliga stilen. Tycker du har det jättefint runt omkring dig!
Kram Anki

Vardag och flärd sa...

Små mysiga hörnor gör hemmet ombonat och hemtrevligt! Ser dina goa tovade tofflor där, härligt!
Ha det riktigt fint, vännen!
Kramar Eva

Unknown sa...

Såå mysigt hörn du har skapat. Det gäller att göra det bästa av vad man har att tillgå och jag tror inte alls att erat hus upplevs som en betong bunker.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Gunillasljusglimtar sa...

Jaadu Anneli! Det ser så hemtrevligt ut så! Jag har ca 50-55kvm så jag har svårt att fixa hörnor men trivs bra.hihihi...Ha det gott vännen ♥ Gunilla

Huset bakom lindarna sa...

Härlig tidningshylla du har skapat och fåtöljen gillar jag skarpt! Din pion i förra inlägget måste du visa sen när den slagit ut! Kram/Finas mammis

Chokladvillan 1910 sa...

Eller hur ! ;) Bara att göra det bästa av det. Bra gjort ! Vi bodde i ett 70-tals radhus innan & det gjorde vi om till en "herrgård" hehe
Nu har vi ju det gamla drömhuset & trivs som fisken i vattnet.(trots råttor & myrinvasion...) ;)
Må så gott & njuuut !
Kram Anki

House and Garden by Bia sa...

Hihi...det där låter som hos mej ;)))
Vi bor också i ett tegelhus från 60-talet....och jag har också inrett några myshörnor, hihi...så jättefint hörn du gjort;))
Kramisar bia

VisaLiza sa...

Verkligen mysig och fin hörna. Ett bra exempel på att man kommer långt med lite vilja och kreativitet. Kramar Liza

Rapport till Vänfors sa...

Tycker dina "hörnor"väger upp hur många betongbunkrar som helst. Alltid så mycket fint att inspireras av:)
Kram Annika

Gamla Posthuset sa...

Hej Anneli!
Det ser riktigt mysigt ut. :)

Önskar dig en fin afton!
Kraam
Ina

Bodil sa...

Vad mysigt du har gjort i din hörna, kan tänka mig att du sitter och njuter där.
Ha en underbar fredag!
Kram Bodil

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Man får göra sin egna herrgård, så sa jag till karln i färgaffären nu sist då han tyckte att gammalsvenska tapeter var väl att ta i i mitt nyare hus. ;)
Bra att kunna inreda så det passar en själv och så fin hörna. Där skulle jag gärna vilja sitta och läsa.
Kram Maria

kavallinskan sa...

Ser mysigt ut i din hörna..stråhattar gillar jag!
Ha en fin fredag!
kram viktoria

Tina sa...

Sådana hörnor får man aldrig för många av, njut på!!

kram

EM sa...

Vilken jättemysig hörna. Jag gillar fällar och varm tofflor o sånt, nästan mer än barfota på varma stenar, faktiskt,,, får man göra det? Är en höstmänniska och försöker att njuta i vår o sommartid, men när hösten kommer, då boar jag in mig och mår gott...
Men jag tycker verkligen att det är vackert nu... faktiskt... :-))))
kram elsamarianne

Hemma på Ekbacken sa...

Vilken mysig läshörna du hade där.
Kram Linda