onsdag 19 oktober 2011

Det här gillar jag....



Hejsan.

Lampor....det är jag riktigt svag för!
Kan inte få nog.....älskar alla sorters lampor, gamla som nya, stora som små.
Därför kan ni tänka er att vi har en hel del lampor här i huset och därmed ett väl upplyst hem.

Dessa stora maffiga taklampor är mina senaste auktions och loppisfynd!
Den svarta hänger i vardagsrummet och har nu fått svarta stearinljus också.
Kristallkronan hittade sin plats i hallen.......nu ska den "bara rengöras också.......
I mitt nästa liv ska jag nog ha mig en lampbutik!

Ha en "go" kväll,
Kram Anneli.

15 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Svejs..
Ohh vilka vackra lampor, vilken lycka att ha fyndat dessa, hoppas de inte var allt för dyra :)
Ha en fin kväll.
Kram
Jessica

Tina sa...

Kristallkronor kan jag inte vara utan, de är så vackra!
Fick just reda på att jag ska hämta möbeln på säljarens gamla adress som ligger någon mil utanför Alingsås..
Ringer om jag inte hamnar för långt bort från stan...vem vet?!

kram

Malin sa...

Vist är det roligt medlampor, gillar gamla sladdar också som är klädda med nylon =)

Må så gott!
Kram Malin

Maria sa...

Gud så snygga. Den svarta var riktigt häftig. Kram Maria

Unknown sa...

Vilka fina lampor du har kommit över. En kristallkrona är även jag på jakt efter men väntar på rätta fyndet ;).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Tidsmästarinnan sa...

Hej! Vilka lampfynd du har gjort, grattis! Jag tycker alltid det är så svårt att hitta den perfekta... :-)

Kram kram
Susanne

rosvikslyckan sa...

Den svarta var riktigt häftig, gillar också kristallkronor men vill också gärna komma över någon till bra pris, vem vill inte det?

kram Jenny

Fågel Blå sa...

Åhhh så många fina lampor!!!
Fint att ha att lysa upp höstmörkret med!
Ha en fin dag!
Kramar Kathrine

Ett ögonblick sa...

Hej!
Kul att du tittade in hos mig! Vi bor ju inte heller så ruskigt långt ifrån varandra, så här i bloggvärlden är det ju nästgårds;)
Ser att Du tycker lika mycket om att skapa som jag gör...det är bra för själen...tror jag:)
Vilka vackra kronor du har köpt! Den svarta måste väl vara ganska ovanlig...och ruskigt vacker!

Ha en fin Dag!
//lisamaja

Country Hill sa...

Tack snälla för din kommentar, har haft jätteproblem med att kommentera ett tag hoppas det lyckas nu.
Vilka underbara kristallkronor verkligen maffiga kan tänka mig att du har det ljust och vackert hemma nu.
Kram Lena

EM sa...

Gillar lampor också...
du får kika in på Bo Olssons i Tomelilla, där har dom lampor också. En ovanlig slags lampa med prismor, som jag gärna köpt om vi haft plats i bilen. Om den finns kvar, och du kommer dit, så förstår du vilken jag menar. Den ultimata prism-lampan i modern tappning.
kram elsamarianne

Vita små hjärtan sa...

Ja då kanske jag kan bli delägare...fniss...
Tack vännen för dina fina ord hos mig!
Kram Agnetha

Skogslyckan sa...

Här är en till som är svag för framförallt kristallkronor, har ju en del här i Skogslyckan. Ha en mysig kväll!
Kram Pia

Fånga dagen sa...

Jaa du Annelie!
Alla har vi våra laster och det är väl bra med ett upplyst hem. Riktigt läckra lampor, måste se maffigt ut med svarta ljus i.
Ha en riktigt skön helg nu så hörs vi snart igen.
Kram Lena

Norr om Köpenhamn sa...

Hihi...jag tycker att du ska ha en lampaffär i nästa liv ;o) Men jag håller med, det är svårt att låta bli dem. Kristallkronor är underbart! Har bara en endaste en, men jag är fullkomligt kär i den :o)

Ha en riktigt skön helg!
Kram
Ulrika