söndag 9 oktober 2011

Jag önskar ni var här.




Hejsan.

Jag önskar att ni alla som läser detta nu var här hos mig just nu.

Sitter i vårt uterum som har stora fönster från golv till tak och regnet piskar på rutorna.
Det blåser kraftigt och vinden tjuter i ventilerna.
Ute är det kolsvart men på långt håll ser jag alla lampor lysa i stan.

Vi bor högt upp och stan ligger nedanför oss som i en håla.
Fint med utsikt men blåser det ja, då blåser det verkligen här uppe!

Men nu till saken:

Satt och kikade på mina bilder och hittade dessa.
Minns så väl den ljumma sommarkvällen då jag fotade mina vackra pioner.
Satt även då och bloggade men då med vidöppna dörrar och fönster i uterummet och kände den helt gudomliga doften från pionerna som blommade i rabatten utanför!

Önskar mig tillbaka till den kvällen............kan ni förstå det?

En liten reflektion från mig i denna mörka, kalla och blåsiga höstkväll.

Kram Anneli.

12 kommentarer:

Marie Louise sa...

Ja, jag kan verkligen förstå dig..vet själv hur jag väntar varje tid runt midsommar innan pionerna slår ut..fast jag har bara rosa..skulle vilja ha vita också..de är underbara att torka!
Kram Marie

Mys och hemtrevnad sa...

jag förstår dig till fullo. Regn och rusk har med sin charm om man sitter varmt och tryggt och iakttar med levande ljus ellerallra helst en brasa....kramis semlan

Tina sa...

Min je, så det ruskar i rutorna!
Vinden ligger på rakt från havet och regnat piskar på.
Var på väg till dig i lördags men blev fast i ett ärende på vägen..gör snart ett nytt försök.

kram o gokväll i höstrusket!

Unknown sa...

Förstår dig helt.. fast lite mysigt att kunna sitta så och se ruskvädret och ändå ha det varmt och skönt :)

Kram Maria

Unknown sa...

Förstår dig så väl, jag skulle gärna hoppa över denna trista månad. Det vackra hösten har att ge är ju snart över och då är det mest bara mörker och väntan på vintern kvar.
Det låter som om du bor vackert där på höjden iaf trots blåst vissa dagar.
Ha de gott min vän.
Kram Ing-Britt

Susanne sa...

Ja jag förstår dig,,det är en bister tid vi har framför oss..Blåser och regnar och jag skulle gärna gå i ide ett par månader nu,,brrr...Kram

Maria sa...

Du det där lät 100% mys för mig. Och jag gillar detta med hösten. Och tänk att ha så fina sommarminnen kvar, härligt. Önskar dig en skön vecka nu. Kram Maria

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej :)
Ja jag kan förstå dig, men jag tycker även om den här lite murriga tiden :) När man får mysa in sig lite :)
Ha en jättefina dag.
Kram på dig.
Jessica

Vintage House sa...

Hej
härligt vackra bilder som man kan härliga sommarminnen till...
Ha en fin fin måndag
kram
sandra

Norr om Köpenhamn sa...

Jodå...jag kan känna känslan, både den somriga och den höstruskiga med regn som smattrar på taket :o)
Här regnar det konstant idag och jag har egentligen inte alls lust att bege mig ner till Sverigefärjan på cykel, men jobbet kallar i eftermiddag ;o)

Hoppas att du får en skön måndagskväll!
Kram
Ulrika

Anette sa...

Hejsan vännen
Tack för din rara kommentar .
Ja visst önskar man sig tillbaka till sommaren...
Ha en skön kväll.
Kramen Anette

Malin sa...

Hej hallå!

Ja du, dessa blåsiga, mörka och regning perioder är inte roliga alls! Man längtar bort minst sagt. Efter regn kommer solsken brukar det ju heta...

Vilken jätte fin hatt hylla! Vi har också fixat en ny till hallen, men denna var ju läckrare än min, hade lätt hakat på den idén med att andvända en dörr som bakstycke. Men jag är nöjd men vår också.

Må så gott!
Kramar Malin