fredag 28 oktober 2011

Ljus i min lilla stad.






Hejsan.

Under Oktober månad lyser vår lilla stad upp.
Alingsås invaderas av turister som vill gå ljusvandringar runt staden.
Det lyser överallt!
Träd, buskar, hus, fontäner, berg, murar, kyrkor och kyrkogårdar.
Överallt hittar man lampor i alla möjliga färger, våra kyrkor är t.ex blå, orange och gröna i år!

Cafeér och restauranger hålls öppna även under kvällarna och många butiker har kvällsöppet.

Det blir ju faktiskt extra kul att promenera och motionera just nu i Oktober, annars är det ju inte alltid man har lust till det........
Så i år har det blivit en hel del promenerande runt stan för mig.
Känns bra för samvetet, då kan jag unna mig lite gott Fredagsmys.

Ha en skön helg mina vänner,
Kram Anneli.

4 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej! så mysigt att de lyser upp er lilla stad.. tycker mer o mer om hösten!ha en fin helg! kramiz Jessica

Mia Maräng sa...

Hejsan!
Åh va roligt att du lämnade en kommentar på min blogg. Och så roligt att hitta hit.Kommer jag till Alingsås så kommer jag och hälsar på.
Jätte fina bilder.
Kommer garanterat att titta in igen.
Kram Mia

Mariette sa...

Vad fint!

Och vilken rolig och vacker grej...Sånt borde verkligen fler ställen ta efter!

Gillade extra mycket dekorationen du visade!

Kram Mariette

Hildas hem - Sofia sa...

Ja, det är ju så fint. Vi tog oss en tur i fredags kväll och kollade in alla fina ljussättningar. Hela stan lever verkligen upp under oktoberkvällarna. Härligt!