torsdag 27 februari 2014

Äckligt....................



Hejsan.

Denna vårsol..............så himla avslöjande!
Är era fönster skitiga nu?

Dammtussar, grus, smulor och ja jag vet inte allt vad det är som kommer upp till ytan nu.
Allt blir så shabby på något vis.
Solen skiner på fönstren och det ser ut som någon slags skum hinna på dem................eller det kanske är dimmigt ute..............nä, skulle inte tro det.

Hur ofta städar du?

När man hade småbarn kom nog dammsugaren fram varannan dag har jag för mig...............nu kanske 2-3 gånger i veckan.
Nog ska väl det räcka.....................

Vi bor 4 vuxna här hemma, inga djur och inga småbarn..........."vad eller vem" sjutton smutsar ner så?
Inte är det jag................näe...............

Nu ska ni nog inte ta detta inlägg så allvarligt, försöker bara skoja till det en smula!
Men ibland funderar man på helt knasiga bagateller.

Ha det gott mina söta,
Kram Anneli

7 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Hej söta du;)
Var det du som kallade mej för "fynd maja", hihi...tror faktiskt att det var någon till också,haha....det är ju alltid roligt att bli kallad för något, om det är bra förstås, hehe...jag städar iaf en gång i veckan och då har vi fyra katter !!!...men när det ser för jäkligt ut så städar jag oftare...men däremot vill jag ha ordning och reda...annars trivs jag inte så bra ;))...men bättre lite skit i hörnen, än ett rent helvete...som dom säger,haha...
Kramis

Gunillasljusglimtar sa...

Hahaha,du slår ju huvvet på spiken..detta med städningen alltså! VEM sjuttan skräpar ner?Inte jag heller...vi är två här det mesta,skitigt ändå.Städar EN gång i veckan:) ungefär sådär... sv: Jo jag skämtade med läkarn när jag låg inne,vad får jag för sprutorna om jag säljer dom på blocket:))
Nej,nejdom får du inte sälja!!! Nääe det fatta ju jag ocksåmen ville ju också skämta till det lite::)) kramen Gunilla

Vardag och flärd sa...

Fönstren är bedrövliga och det får de nog vara ett tag till. Jag städar en gång/vecka, tycker det är alldeles för lite eftersom jag är pedant men med 55-60 timmars arbetsvecka klarar jag inte mer. Kanske därför jag tycker så mycket om hösten när man inte ser allt i mörkret.
Ha en fin helg!
Kramar Eva

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Samma här.. så himla dammigt och för att inte tala om fönstren.... Längtar efter mera sol o + grader så att man får vädra ut vintern :)
Njut av din fredag.
kram kram
Jessica

EM sa...

Städar alltför sällan, om du frågar "vissa",,, det där med städningen har varit en omtvistad fråga.
Vi har ju hund som fäller (ganska lite, dock) , men så släpar han in så förskräckligt när han ränner ut o in hela tiden (måste kolla så allt är ok på gården).
Huset släpper av sig "bös" som kommer ur springorna i vägg o golv och så har vi det där goa som blir när man eldar...Så jag kör några vändor då o då med dammsugaren (har en sån som man tömmer ist för med påse), plockar lite här o där,,,, och så får fönstren vänta tills innanfönstren ska ner till våren...
Som sagt, ingen prio på sånt...Nu tar vi helg, va?
kram elsamarianne

Sofia sa...

Usch ja, det är samma här... man får nästan lite panik när solen lyser på fönstren...
Kramis.. ha nu en fin helg!
Sofia

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Min sopskyffel är äckligare den innehåller döda flugor;)
Nu är vi bara 2 i familjen så jag dammsuger och torkar golven en gång i veckan.
Kram Anette