söndag 23 februari 2014

Hur mås det?




Nu var jag vitsig va?

Nu kommer ni väl gå i taket när jag visar denna vackra fågel................
Måsen köpte jag på auktion för ett tag sedan........................jag skulle bara ha den!

Vet att det är många som inte gillar fåglar och särskilt inte uppstoppade.
Men den är faktiskt fin och "gjord" av konservator Nils Grahn i Eskilstuna.

Nu står den i hallen på ett bord tills den hittar sin rätta plats, kanske hamnar den i lilla huset vid havet......................

Hej då från mig för denna gång,
Kram Anneli

14 kommentarer:

Monika sa...

Hihi; jo tack, här mås det bara fint :o) Hoppas det mås fint för dej också!

Fin mås!

Men pass upp om den är gammal. För då använde man arsenik när man stoppade upp fåglar. Såg det i ett TV-program för nåt år sen.

Ha en fin kväll och en fin ny vecka!

Kram
Monika

Huset bakom lindarna sa...

Oj då, än så länge mås det bra trots en uppstoppad gammal nötskrika i huset. och en lite nyare ormvråk! Burfåglar gillar jag däremot inte, de ska flyga fritt! Din mås är jättemysig!
Kram/Finas mammis

Vardag och flärd sa...

Den ska du absolut ha i huset vid havet, det är där den hör hemma!
Ha en fin ny vecka!
Kramar Eva

Sallys hus sa...

Hej hej!
Jätte fin. Jag har inget emot dem men jag skulle inte vilja ha uppstoppade djur själv..tycker de är lite läskiga..;)
Kram Katarina

Fröken Tindra sa...

Lite läskigt tycker jag nog att det är men han är vacker, din mås. Klart att han skall till havet!
Kram!

Unknown sa...

God kväll!
Vilken fin mås och jo här "mås" det bara bra. Tycker den skulle passa perfekt vid havet...
önskar dig en skön nattsömn och bra start på nya veckan.
Natti natt kram Ing-Britt

hesan sa...

Lite läskiga är de allt uppstoppade djur men den måsen var fin!
Helena.

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Tack bra, själv då? :)
Jättefin pippi, kul när man hittar något som man verkligen känner att denna måste jag ha, och så blir det så :)
Ha en jättefin måndag.
Kram
Jessica

Black Iris sa...

Din mås ser jättefin ut men jag kommer ihåg en liten uppstoppad gråsparv som fanns i mitt föräldrahem..
Jag var rädd för den när jag var liten..

Kram Maidi

Gunillasljusglimtar sa...

Hahaha,här mås det idag ivårvärmen ute!! Jättefin mås vill jag verkligen säga dej:) Hoppas du får en fin dag! Kram Gunilla

House and Garden by Bia sa...

Jaa nu var du rolig, hihi...den måsen gillar jag....skulle kunna tänka mej den, absolut!.....hoppas veckan blir bra....och "mås"å gott, hehe....kramisar bia

Huset på Backavägen sa...

Haha, ja nu var du vitsig och här mås det bra.
Kram Anki

Äppelblom sa...

Tack det mås fint!
Jag har ärvt en gammal duvhök som hänger i vardagsrummet. Ganska skräckinjagande, men ändå lite kul.
Må så gott och kram!

Marias Vita Rum sa...

Fin mås! Det är ju jättepoppis med uppstoppade djur nu ju! Hade lagt bud på flera stycken på vår auktionsbyrå här i stan, men jag fick inget av dom, snyft! Det fanns en så söt liten vit rävunge och en vit hare, men de blev ju jätte dyra. Har inte vunnit nåt kul på länge, allt blir så dyrt. Får hänga på loppislåsen istället och armbåga mej in ;) Det är alltid kö utanför röda korset, helt otroligt.
Ha en bra dag!!! Kram Maria